5.11.03

Huonoa blogausta

Mikäkö ottaa päähän? NO, kun se stadian paskapalvelimen sähköposti ei taaskaan avaudu mulle täältä kotoa. Stana siellä postissa mua odottavat viimeisimmät kirjaan liittyvät ohjeet joiden mukaan työstetty tiedosto pitäisi laittaa taittajalle huomenna aamulla. Nyt tulin edellisestä duunista, tämä pitäisi vääntää... No, herääpähän kunnolla kun saa karjua helpdeskiin heti aamukasilta. (Sori helpparin pojat, tiedän ettei se ole teidän vika. Painatte varmaan jollain aneemisella tonnin bruttopalkalla stadian paskanakkihommia. Tietoliikennettä vaivaa sama vaiva kuin kaikkea muutakin siinä talossa: toimintaa laajennetaan niin maan perkeleesti ja resursseja kasvatetaan niitä vastaamaan joskus kun ehditään, puolen vuoden päästä tai noin. Mutta mun on pakko päästä siihen postiin käsiksi aamulla.)

Ai mitä muuta? Mä olen tosi innoissani! Huomenna on oman ohjaukseni ensimmäiset harjoitukset. Blogosloviaan juttu ilmestyy lähitulevaisuudessa pienen introduction-sivun muodossa. Ihanaa saada juttu pois omasta päästäni, näyttelijöille, katsoa kun se (toivottavasti) lähtee elämään omaa elämäänsä, helgittämään. Ja viimeinenkin näyttelijä varmisti mukana olonsa.

Vieläkö? Janssonin tekstejä ei saa tehdä kuin ammattiteatterissa. Helvetin perikunnat. Eläisivät omaa elämäänsä eivätkä lahjakkaiden sukulaisten. Tarkoitus lienee hyvä mutta lopputulos karmea. Janssonia, kaikkien lasten ja aikuisten suosikkia ei siis saa laillisesti tehdä yhdessäkään koulussa, tarhassa eikä harrastajateatterissa. Kuka tästä nyt sitten hyötyy. Pitäisi muistaa hengittää, niidenkin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home