8.7.04

Sinun rahat ja minun rahat

Ison B:n kommenttilaatikossa keskustelu siirtyi yhteisiin rahoihin. Allekirjoittaneesta on käsittämätöntä että on olemassa pareja joilla on erikseen Sinun ja Minun rahat. Että jos Maija maksaa sähkölaskun niin Matti maksaa siitä sitten Maijan tilille tasan puolet? Kaupassa vasta tarkkana pitää ollakin. Armotonta menoa.

En voi ymmärtää miten mikään muu järjestely voisi olla eettistä kuin että se maksaa jonka tilillä rahaa on. Isommat hankinnat päätetaan yhdessä, cd-levyjä ja muita voi ostaa se ken haluaa, niin kauan kuin rahaa on. Jos on tiukkaa niin ei osteta.

Olen kerran seurannut baaritiskillä tutun pariskunnan keskustelua (yhdessä yli kaksi vuotta, omat asunnot):
"Etkö sä jäänyt mulle sen 4,40 auki siinä edellisessä baarissa?"
"Joo, mutta sä olit mulle siitä juustosta 2,10 auki jo ennestään."
"Ai niin, totta. Eli sä et ole mulle velkaa kuin... 2 ja 30."
"Tässä, ole hyvä."
"Kiitos."

Kukin tyylillään. Onneksi minä olen löytänyt omani.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home